Undersökning om förtroende för kunderna och FPA
Publicerad 1.5.2023 Ändrad 13.8.2025
I FPA:s strategi betonas kundupplevelsen, där en central faktor är ömsesidig uppskattning och tillit. Målet är att kunden får uppleva att man litar på hen som en del av ett övergripande förtroende.
I undersökningen utreds vilka faktorer som inverkar på hur FPA:s enskilda kunder upplever att FPA litar på sina kunder. Undersökningsmaterialet består av intervjuer och enkäter med FPA:s enskilda kunder samt intervjuer med finska medborgare. Utifrån resultaten av undersökningen är det möjligt för FPA att vidta åtgärder som bidrar till att kunderna litar ännu mer på FPA. Det är också möjligt att identifiera faktorer som påverkar hur kunderna upplever att FPA litar på dem.
Forskare
- Hannu Mattila, ansvarig forskare
- Antti Teittinen
Projekttid
1.6.2023 – 30.6.2024