
Presentation
Jag undersöker hur FPA:s kunders skötsel av ärenden löper i olika skeden av processen. Jag har också undersökt FPA:s image och samarbete med intressentgrupper.
Pågående projekt
- Begriplighet och tydlighet i beslutstexter
- Kundernas kontakter med FPA
- Forskning om programmet för utveckling av FPA:s texter
Publikationer
- Virrankari L, Mattila H, Saikku P, Sihvonen E, Tervola J (toim.). Tutkimuskatsaus Suomen sosiaaliturvan monimutkaisuuteen. Helsinki: Sosiaali- ja terveysministeriö, 2021. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-5434-2
- Laatu M, Airio I, Mattila H. Perustoimeentulotukiasiakkaiden käsityksiä ja kokemuksia toimeentulotukiuudistuksesta ja Kelan palveluista. Julkaisussa Korpela T, Heinonen H, Laatu M, Raittila S, Ylikännö M. Ojista allikkoon? Toimeentulotukiuudistuksen ensi metrit. Helsinki: Kela, Teemakirja 18, 2020, 116–151. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020090165981
- Mattila H. Perustoimeentulotukea hakevien asiointi Kelassa. Helsinki: Kela, Työpapereita 149, 2019. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019061820876
- Mattila H. Kelan suljetut palvelupisteet. Miten asiakkaat jatkavat asiointiaan palvelupisteen sulkemisen jälkeen? Helsinki: Kela, Työpapereita 147, 2019. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019040110624
- Mattila H. Verkkoasiointi Kelassa. Helsinki: Kela, Työpapereita 135, 2018. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201803156043
- Mattila H. Palvelua ajanvarauksella. Ajanvarauskokeilun vaikutusten arviointia. Helsinki: Kela, Työpapereita 129, 2017. http://hdl.handle.net/10138/229202
- Mattila H. Miten Kelassa asioidaan? Helsinki: Kela, Työpapereita 128, 2017. http://hdl.handle.net/10138/228975
Inlägg i FPA:s forskningsblogg
- Laatu M, Mattila H. Taloudellisesti huono-osaiset Kelan asiakkaat kohtaavat muita useammin monenlaisia asiointiongelmia. Kelan tutkimusblogi 5.1.2022.