Palvelun arvo on hyötyä asiakkaan arjessa ja sen luominen edellyttää yhteistyötä
Aiheesta lyhyesti
Kelan ja Vaasan yliopiston yhteishankkeessa sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioiden yhteiskehittämistä tarkasteltiin palveluajattelun näkökulmasta, jossa arvo käsitetään asiakkaan kokemukseksi palvelun merkityksellisyydestä. Havaintojemme mukaan organisaatioissa yhteiskehittämisen tarvetta ja ajankohtaisuutta perustellaan asiakkaan kokemuksella palveluiden kohdentumisesta ja laadusta sekä sillä, minkälaisen arvon ne yksilölle muodostavat. Tulokset osoittavat, että sosiaali- ja terveydenhuollon asiakaspalvelussa työskentelevät ammattilaiset ovat avainasemassa yhteensovittamassa palvelutarjontaa ja asiakkaiden tarpeita.
Lue koko julkaisu (helda.helsinki.fi).
Kirjoittajat
Salla Maijala, Kaisa Kurkela, Anna-Aurora Kork, Aino Rantamäki ja Harri Jalonen
Lisätietoa julkaisusta
- Vertaisarvioitu: ei.
- Avoin saatavuus: kyllä.
- Koko viite: Maijala, S., Kurkela, K., Kork, A.-A., Rantamäki, A., & Jalonen, H. (2025). Palvelun arvo on hyötyä asiakkaan arjessa ja sen luominen edellyttää yhteistyötä (Avauksia 2). Kela. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-284-217-6