Seminaari 8.12.2022: Mitä on Kelan asiakkuus 2020-luvulla?
Tervetuloa Kelan asiakastutkimusohjelman aloitusseminaariin kuulemaan ja keskustelemaan asiakastutkimuksen tämänhetkisistä painopisteistä ja uusista asiakkuuksiin liittyvistä tutkimushankkeista.
Asiakastutkimusohjelmassa tuotamme kattavasti tietoa Kelan asiakkaista. Huomioimme aiemman Kelassa tehdyn tutkimuksen ja pureudumme Kelan asiakkuuksiin sekä erilaisten asiakkaiden elämäntilanteisiin ja tarpeisiin.
Asiakkuuden ymmärtäminen 2020-luvun Suomessa on murroksessa. Julkisen palvelun asiakaskokemus halutaan oikeutetusti ymmärtää yhdenvertaiseksi, mutta samalla yksilölliseksi.
Tapahtuman järjestää Kelan tutkimusyksikkö.
Aika
Torstai 8.12.2022 klo 13–16.30
Paikka
Tapahtumaan voi osallistua paikan päällä Kelan päätalon Auditoriossa (Nordenskiöldinkatu 12, Helsinki) tai verkossa.
Ohjelma
13.00 – Seminaarin avaussanat: tavoitteena asiakasymmärryksen lisääminen Kelan tutkimuksessa ja valtakunnallisissa asiakaspalveluissa
Tutkimusyksikön päällikkö, tutkimusprofessori Hennamari Mikkola, Kela
13.25 – Asiakastutkimusohjelman esittely
Tutkimuspäällikkö Antti Teittinen, Kela
13.50 – Kelan strategiset palvelukanavalinjaukset
Palvelutoiminnan ohjelmajohtaja Pipsa Lotta Marjamäki, Kela
14.15 – Kahvitauko
14.25 – Miten mitata luottamusta?
Erikoistutkija Hannu Mattila.
Asiakastutkimusohjelman hanke-esittelyt
14.40 – Perheen etuuksien ja palveluiden tarpeet lapsen sairastuttua syöpään
Tutkija Ella Näsi, Kela
15.00 – Sairauspäivärahan alikäyttö
Tutkija Aliisa Palanne, Kela
15.20 – Ikääntyneen Kela-asiakkuus, kun terveydentilassa on haasteita
Tutkija Pauliina Puurtinen, Kela
15.45 – Yhteistyön tiivistäminen Kelan tutkimuksen ja Kelan kehittämistoiminnan välillä
Paneelikeskustelu:
- ryhmäpäällikkö Hanna Kropsu-Vehkaperä, Kelan asiakkuusyksikkö
- tutkija Hannu Mattila, Kelan tutkimusyksikkö
- tutkimusjohtaja Antti Karjalainen, Sylva-säätiö
16.30 – Tilaisuus päättyy